Falafel la cuptor cu sos de caju

66451811_207969206787479_460790986600087552_n.jpg
Printează rețeta
Falafel la cuptor cu sos de caju
Falafel la cuptor cu sos de caju
Timp de preparare 10 min
Timp de gatire 40 min
Timp de asteptare 12 h
Portii
buc
Ingrediente
Falafel
Sos de caju
Timp de preparare 10 min
Timp de gatire 40 min
Timp de asteptare 12 h
Portii
buc
Ingrediente
Falafel
Sos de caju
Falafel la cuptor cu sos de caju
Etape
Falafel
  1. Nautul se pune la hidratat peste noapte (minim 12 h).
  2. Apa in care a fost lasat la hidratat nautul se arunca, iar apoi se mai clateste in 2-3 ape nautul si se adauga in robotul cu lama in forma de S. Peste acesta se adauga ceapa, usturoiul, 1-2 linguri ulei masline, condimentele si se mixeaza pana amestecul devine mai fin, insa trebuie sa ramana tot mai grosier.
  3. Adaugam apoi patrunjelul, mararul tocate marunt, semintele de susan si chia proaspat rasnite si faina cat sa lege compozitia (faina si apa se adauga cat sa iasa o compozitie ca cea de chiftelute). Gustul se potriveste in functie de preferinte, iar sarea in cazul in care preparati pentru bebelusi nu se adauga.
  4. Se incinge cuptorul la 180-200 grade Celsius si se pregateste o tava pe care punem hartie de copt neaderenta.
  5. Formam chiftelute dupa bunul plac, eu le-am facut mai plate pentru ca astfel se patrund mai usor in cuptor. Le-am stropit apoi cu uleiul de masline ramas si le-am copt la cuptor pentru aproximativ 40-45 min (pana devin usor aurii).
Sosul de caju
  1. Se introduc in blender nucile de caju hidratate pentru minim 8 h (sau 1-2 h in apa usor calduta) si restul ingredientelor si se mixeaza f bine pana obtinem un sos de consistenta unei smantani mai fluide (daca dorim sa fie mai fluid sosul adaugam mai multa apa). Se adauga sosul peste chiftelute inainte de servire.
  2. Va doresc pofta buna si zile cu soare! 🙂
Notitele retetei
  1. Pentru un plus de savoare, chiftelutele se pot praji in ulei incins pentru cateva minute, iar apoi se pun pe o farfurie si se tapeteaza foarte bine cu servetele pentru a adsorbi surplusul de ulei. Recomand uleiul de masline pentru prajit, intrucat e mai rezistent la prajire decat uleiul de floarea soarelui de exemplu (fiind un ulei Omega-9, comparativ cu Omega-6).
  2. Aceste chiftelute delicioase se pot asorta cu orice garnitura, noi am ales sa le consumam alaturi de o mancarica de spanac, tot de post bineinteles 🙂

by Cris

Nutriționist-dietetician și farmacist :)


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Centrul de preferințe pentru confidențialitate

Necessary

Advertising

Analytics

Other